Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Ujawniono Dead State - zombiakową grę roleplaying
Ponad rok temu po raz pierwszy pisaliśmy o trwających pracach nad zombiakowym RPG tworzonym przez byłych pracowników deweloperów takich jak Troika czy Obsidian. Projekt ten znalazł się już w wystarczająco zaawansowanej fazie produkcji, że jego autorzy postanowili go oficjalnie ujawnić i podzielić się z fanami pierwszy zestawem screenów.

Gra otrzymała tytuł Dead State. Akcja osadzona będzie w stanie Teksas, a konkretnie w niewielkiej mieścinie znanej jako Splendid. Zadaniem graczy ma być zarządzanie schroniskiem dla ocalonych, które utworzono w lokalnej szkole. Miejsce to będzie również naszą bazą operacyjną. Celem gry będzie po prostu przeżycie. By to osiągnąć zmuszeni zostaniemy do opuszczania bezpiecznych murów w poszukiwaniu żywności, broni czy lekarstw jak również trzymanie w ryzach podległych nam osób. Każda sojusznik zaprojektowany zostanie jako pełnokrwista postać, z własnym charakterem i motywacją.

Zombiaki występować będą w klasycznej formie, czyli jako powolne, tępe, powłóczące nogami i wyjące zwłoki. Pojedynczy nieumarły rzadko okaże się większym zagrożeniem, ale już w stadzie (zwabionym np. odgłosami wystrzałów) martwiaki stanowić mają prawdziwe wyzwanie. Tak naprawdę Dead State nie jest grą o zombie, a o tym jak ludzie reagują w sytuacjach kryzysowych i do czego są w stanie się posunąć, by zagwarantować własne przeżycie. Nieumarli są tu po prostu katalizatorem instynktu samozachowawczego, podobnym do trzęsienia ziemi czy huraganu.

Duża część zabawy kręcić się ma wokół relacji ze sprzymierzeńcami, czyli postaciami, które dołączyły do naszej grupy na własne życzenie lub zostały do tego namówione. Zmuszeni zostaniemy do dbania o morale oraz lokalność podległych nas ludzi. Gracze będą musieli się zachowywać jak prawdziwi przywódcy, wydawać rozkazy, zdobywać sympatię innych postaci, wypełniać zadania mające na celu podniesienie ocalałych na duchu, oraz również dbać o dostarczenie grupie wszystkiego, co potrzebne do przeżycia. Oczywiście, podobnie jak w świecie rzeczywistym, nigdy nie uda nam się zadowolić wszystkich. Podejmowane decyzje w sposób dynamiczny będą kształtowały stosunki panujące a naszym schronisku. Pojawią się też inne grupy ludzi i ponownie to nasze działania zadecydują o tym, jak przebiegać będą interakcje z nimi. Niektóre da się przekonać do współpracy, inne staną się wobec nas agresywne.

Walka rozgrywana ma być w systemie turowym. Pełną kontrolę będziemy mieć tylko nad ruchami naszej postaci. Pozostali członkowie drużyny obdarzeni zostaną własną sztuczną inteligencją i choć otrzymamy możliwość wydawania im rozkazów, to nie zawsze zostaną one wypełnione. Wszystko zależeć ma od osobowości danej postaci i jej stanu psychicznego. Przykładowo, jeśli nakażemy jakiemuś biedakowi wbiegnięcie w tłum zombie, to zapewne spanikuje i ucieknie. Tu również istotne będą relacje, jakie ukształtujemy z tymi osobami. Niektórzy towarzysze broni po dłuższym czasie zaczną nas darzyć takim szacunkiem, że zaryzykują własne życie, by ratować nasze. W czasie walki będziemy zresztą mogli wykorzystywać same zombiaki, na przykład wabiąc je hałasem do miejsca gdzie znajduje się wroga nam grupa ludzi. Oczywiście, taka strategia jest ryzykowana, zwłaszcza że każdy zabity przez nieumarłego sam przeobrazi się w chodzącego trupa. Twórcy celują w odtworzenie atmosfery niepewności, która tak dobrze sprawdzała się w serii X-Com. Oznacza to, że widoczne będzie na ekranie tylko to, co potrafią dostrzec nasze postacie. Tym samym w każdym pomieszczeniu oraz za każdym rogiem czaić się może śmierć. Spowoduje to, że zombie staną się bardziej straszne, a eksploracja świata będzie szargała nerwy.

Każda zraniona przez martwego trupa osoba przeobrazi się sama w zombie, jeśli nie będzie otrzymywać regularnych porcji antybiotyków. Oczywiście lekarstwa stanowić mają towar mocno deficytowy, więc nieraz zostaniemy zmuszeni do podjęcia decyzji o tym, kogo ocalić, a kogo skazać na śmierć. Takie wybory dramatycznie wpłyną na sytuacje panującą w całej grupie. Innymi słowy, będziemy musieli pobawić się w politykę, by utrzymać porządek wewnątrz schroniska. Oczywiście, nawet najwspanialsze umiejętności dyplomatyczne na niewiele się zdadzą, jeśli nie zapewnimy ludziom pożywienia. Zmusi nas to do częstych eskapad poza bezpieczne mury szkoły, podczas których znajdować będziemy zresztą nie tylko jedzenie, ale również przedmioty pomocne w ulepszaniu schroniska.

Dead State jest debiutanckim dziełem studia DoubleBear Productions. To mały niezależny zespół, w skład którego wchodzi Brian Mitsoda, prawdziwy weteran gatunku RPG, mający na koncie pracę w firmach takich jak Black Isle Studios, Troika Games oraz Obsidian Entertaiment oraz Annie VanderMeer Mitsoda (współtworzyła scenariusz Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir). Nie podano jeszcze planowanej daty premiery, choć na pewno nie nastąpi ona jeszcze w tym roku. Warto jednak cierpliwie czekać i śledzić rozwój tego projektu. Dead State wydaje się być tytułem żywcem wyjętym ze złotej ery komputerowych RPG-ów i choć nie zaoferuje grafiki porównywalnej do najnowszych produkcji BioWare czy Bethesda, to jednocześnie powinien dostarczyć sporych wrażeń osobom, które w tytułach tego tupu szukają przede wszystkim głębokiej mechaniki i bogactwa okazji do odgrywania wybranej przez siebie roli. Fakt, że będzie to gra izometryczna z turowym systemem walki zapewne dodatkowo zwiększy atrakcyjność całego przedsięwzięcia w oczach wielu starych wyjadaczy.

Źródło:
Wiktor "Adrian Werner" Ziółkowski - GRY-OnLine
Klemens
2010-08-26 11:56:56
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow